Rabu, 7 April 2010

salam… thanks to all yang menyokong novel Kalau Sudah Sayang di laman web www.penulisan2u.my. Dan ada juga yang mengkritik novel ini, semua sokongan dan kritikan anda saya terima dengan hati yang terbuka.
Untuk pengetahuan anda semua, novel bergenre kahwin atas pilihan keluarga dan bercinta selepas kahwin adalah genre yang sangat saya minati(sama ada membaca dan menulis). Bagi saya novel-novel bergenre sebegini lebih mendidik kita kepada cinta yang lebih kekal abadi dan cinta yang halal. Ini bukannya bermakna saya menentang perhubungan percintaan sebelum kahwin. Cuma saya tidak berapa setuju.
Kerana bagi saya cinta sebelum kahwin masih haram tetapi sudah ada yang memegang sesama mereka yang boleh membawa kepada zina dan maksiat(seperti yang berlaku pada anak muda dan ramaja zaman sekarang). sehinggakan kadang-kadang saya terfikir, emak ayah mereka tidak marah ke mereka keluar, berpelukan dan bercumbuan di tempat awam sebegitu rupa? ish, ish, ish...
Di sini juga saya bukan nak tunjuk baik atau nak jadi ustazah tetapi saya meluahkan apa yang saya rasa, yang saya pandang dan yang saya fikir... Saya tidak layak untuk menjadi ustazah kerana saya juga tidak sempurna apatah lagi menasihati orang tetapi diharapkan dengan hadirnya karya saya ini dapat mendidik mereka di luar sana yang mungkin ada kena mengena dengan novel saya ini... INSYA ALLAH...
Berbalik pada novel saya ini, saya juga mempunyai cita-cita untuk menghantar naskah novel ini ke syarikat penerbitan tetapi novel ini masih lagi di dalam proses penulisan, hanya tinggal 10-20% je lagi. Doakanlah agar novel ini di pandang oleh syarikat penerbitan… INSYA ALLAH...

Tiada ulasan: